Miks valida RS purjepaadid?

RS Sailing purjepaate on algusest peale loodud suure vaimustusega kannustatuna kirest kasutada uusimaid tehnoloogilisi võimalusi, et konstrueerida paate, millega on lõbus sõita ning mis on kiired, kuid lihtsad käsitseda.
Ehkki lühend RS tähistab võistluspurjekat leidub RS paatide laias valikus aluseid ka algajatele, peredele, klubidele ja purjetamiskoolidele.

RS Sailing'l on purjekate tootmisel juba pea 20 aasta jagu kogemusi. Inglismaal baseeruvast ettevõttest on saanud globaalne bränd, millel on esindusi 40 riigis. Lokaalsed edasimüüjad tagavad, et RS purjeka soetamisest ja hooldamisest saab positiivses mõttes unustamatu kogemus.


RS Sailing – kvaliteetne kaubamärk

RS Sailing sündis, kui seltskond purjetajaid istus rannas ja ootas tuult ning samas arutleti purjepaatide ehituse ja varustuse üle. Üheskoos leiti, et on võimalik suhteliselt soodsalt toota veel paremaid ja lahedamaid paadiklasse, mis muudaksid purjetamise kättesaadavaks suurele hulgale huvilistele. 

Mõttearendused ei piirdunud vaid paadi ehitusega. RS Sailing on bränd, millel on tohutu järgijaskond purjetajate ning nende perede ja sõprade näol. See on justkui kommuun sarnaselt mõtlevatest inimestest, kes naudivad lõbusat meelelahutusprogrammi ja suhtlemist sama palju kui purjetamist ja võistlemist. Kamraadlus mängib suurt rolli kogu RS'i loos ning seda mitte ainult peale võistlussõite baaris kokku saades vaid ka koos treenides ja reisides, üksteist aidates ja õpetades.

Meie visioon ulatub kaugemale suurepäraste paatide valmistamisest ja pakkumisest - me soovime arendada paadiklasse, mis inspireeriksid uut purjetajate generatsiooni.
 

RS paatide edasimüüjate võrgustik

Kohaliku edasimüüja olemasolu tagab kliendile kiire abi ja tugivõrgustiku ka peale paadi soetamist. Vajades varuosi või soovides uuendada mõnd detaili, saab kohapealse esindaja kaudu probleemile kiire lahenduse. Püüame tagada oma laos piisava varu, et hoida Teid terve suve edukalt vee peal! 
 

Disain ja inseneride pühendumus

RS Sailing rakendab paatide projekteerimisel CAD tarkvara, mis võimaldab kasutada kiiret prototüüpimist, 3D printimise hüvesid survevalu ettevalmistamisel ning lihtsustab kogu konstrueerimise ja ehitamise protsessi haldamist. Aastate jooksul on ettevõttel õnnestunud enda töösse kaasata maailmatasemel purjede disainereid ja laevaehitusinsenere. Ühessegi arendusprojekti ei suhtuta kergekäeliselt: viiakse läbi põhjalikke struktureeritud testimisi prototüüpidega, kuulatakse purjetajate ja klientide arvamust, tehakse testpurjetamisi ning otsitakse pidevalt uusi lahendusi, et toota parimaid võimalikke purjepaate. 

Arendusprotsess ei hõlma ainult paatide projekteerimist ja ehitamist. Palju aega ja energiat kulutatakse ka paatidele sobivaima värvilahenduse ja disaini leidmisele ning parimate tarvikute ja täiendavate lisakomplektide koostamisele. Arendustööd jätkuvad ka peale esimeste mudelite valmis ehitamist, et tagada pidevad uuendused ja parimate tehnoloogilste võimaluste rakendatus. Sellistest ehitusstandarditest kinnipidamine kogu paadiehituse tsükli jooksul tagab, et viimane tehasest väljuv paat on sama kvaliteetne kui esimene.
 

Lai paatide valik

RS paatide valik on väga mitmekesine jagunedes kahe peamise kasutusvaldkonna järgi vabaaja purjekateks ja kõrgtaseme võistluspaatideks. Selline jaotumine tuleneb purjekate materjalivalikust ja valmistamise protsesside erinevusest, pidades silmas ka paadi kasutuseesmärki. Mõned paadid sobituvad hästi mõlemasse kategooriasse: RS Tera ja RS Feva näiteks konstrueeriti algselt lõbusõidupurjekateks, kuid peale World Sailing tunnustuse saamist on pürgimas populaarseteks laste ja noorte võistlusklassideks. Samuti leiavad mitmed võistluspurjekad (näiteks RS Aero, RS200) rakendust klubi- ja matkapaatidena.

Polüetüleenist kerega purjekad on väga populaarsed oma robustse ehituse ja hooldusvabaduse tõttu ning rõhuvad lihtsusele ja odavusele, et huvilised saaksid kerge vaevaga vee peale minna. Klaasplastist kerega paatide valmistamine on aga märksa keerulisem, kuna paadid peavad vastu pidama palju suurematele mõjuvatele jõududele ja väändepingetele. Võistluspurjekatega kaasnevad paremad purjetrimmimise võimalused muudavad need populaarseks just kirglike purjetajate seas.
 

Polüetüleen paadi kerematerjalina

Polüetüleen materjalist RS paatide konstrueerimisel kasutatakse teedrajavat kolmekihilist süsteemi – RS Comptec PE3. Selle konstruktsiooni puhul mitte ainult ei kasuta parimaid saadaolevaid materjale vaid on välja arendatud ka unikaalne materjali paksuse kontrollimehhanism. Nii tagatakse, et suuremale koormusele alluvad paadikere piirkonnad saavad tugevamad ilma, et peaks ohtu seadma kogu paadi massi. 

RS Comptec PE3 on erakordselt vastupidav ja ei vaja peaaegu üldse hooldamist. See leiab kasutust eelkõige väiksemate vabaaja purjepaatide puhul, kuna rotovormimise tehnoloogia puhul oleksid suuremad paadid liiga rasked ja mitte piisavalt jäigad. Seetõttu on suuremate purjekate puhul kasutuses klaasfiiberkomposiit materjalid, mis tagavad kergema kaalu ja piisavalt jäiga kerekonstruktsiooni ka paatide suurte mõõtmete korral.
 

Klaasfiiberkomposiit konstruktsioon

Klaasfiiberarmeeritud plastik on parim konstruktsioonimaterjal kõrgtaseme võistluspaatidele, tagades paadile kerge kaalu ning jäiga ja tugeva struktuuri. Kerge ja jäik paat on ühtlasi ka kiire paat ja kiirus on üks alustaladest, millele RS'i edulugu on üles ehitatud. Siin kasutatakse keerukamaid protsesse, tippkvaliteediga materjale ja oskuslikult projekteeritud paadikere sisestruktuuri, et luua kerge, tugev ja jäik paadikere, millel on pikk konkurentsivõimeline elu.

Polüestervaike kasutatakse vähem ekstreemsete paadiklasside nagu RS200 ja RS500 puhul. Armeerimiseks on siin rakenduses peamiselt klaasfiibermatid, kuid mõnede paadiklasside nagu RS400 puhul kasutatakse suurema koormusega osades ka Kevlarist armatuuri. Struktuuri täiteks kasutatav PVC vaht võimaldab suurendada jäikust hoides samas kaalu madalal.

Ekstreemsemate paadite nagu näiteks RS Aero puhul kasutatakse aga epoksiidvaike. Armatuurina kasutatav klaasfiiberkiudmatt koos süsinikkiust manustega suurema koormusega aladel ning PU vaht struktuurina võimaldavad luua ülikerge laminaatstruktuuri. Sellega saavutataksegi RS Aero ülimalt erk käitumine purjetades. 
 


 

RS Sailors
X