Blogi

Kuidas läks Eesti tiimil RS Aero Euroopa meistrivõistlustel?

3. september 2019
RS Aero Euroopa meistrivõistlused 2019

19.-23.augustil peeti Itaalias Garda järvel Malcesine linna lähistel RS Aero Euroopa meistrivõistlused, kuhu oli võistlema tulnud üle 100 osaleja. Võistlusolud olid Gardale omaselt suurepärased - õhutemperatuur enamasti üle 30 kraadi, soe vesi, päikesepaiste ja piisavalt tuult. Ehkki mitmel päeval tuli paar tundi kaldal või järve peal oodata tuule tugevnemist või vaibumist, õnnestus korraldajatel siiski ära pidada viie päeva jooksul kõik 12 planeeritud võistlussõitu.
RS Aero 5 klassis krooniti veenva ülekaaluga Euroopa meistriks noor ungarlane Attila Banyai 22 punktiga, kellele järgnesid hõbedal inglane Andrew Frost 36 punktiga ja kolmandana Eestit esindanud Liina Kolk 41 punktiga, olles ühtlasi parim naiste arvestuses. Teine Aero 5 klassis osalenud eestlanna Silvia Johanna Haavel lõpetas regati tubli 16. kohaga. RS Aero 5 klassis oli meistrivõistlustel osalemas 32 sõitjat 11st riigist.
RS Aero 7 klassi Euroopa meistriks krooniti inglane Peter Barton 32 punktiga, kellele järgnesid kaasmaalased Craig Williamson samuti 32 punktiga ja Jack Hopkins 33 punktiga. Ants Haavel lõpetas regati igati eduka 12. kohaga. Kokku oli Aero 7 klassis võistlemas 63 alust.



Järgnevalt põgus ülevaade regati jooksul toimunust osalejate pilgu läbi.

Peale 34 tunnist autosõitu Tallinnast Itaaliasse Garda järve äärde suundusime pühapäeval 18.augustil klubisse, et teha ära registreerimine ja jõuda proovisõidu starti. Klubis ootas võistlejaid mõnus 32 kraadine soojus ning reipalt kosuv lõunatuul. Proovisõidu start anti kella 14.00 paiku ning see sõit andis meile kindla veendumuse, et Aero 5 klassis on lootust esikolmiku kohtadele võistelda ning Aero 7 klassis on Top10 Antsul käeulatuses.



Esimesel võistluspäeval, 19.augustil läksime Fraglia Vela Malcesine klubisse lõuna paiku, kuna avasõidu start pidi plaanipäraselt toimuma kell 13.00. Sellise plaaniga suundusime ka järvele, kuid tuul keerutas ja korraldajad said sõidule stardi anda alles tunnikese hiljem, kui lõunast puhuv Ora briis oma hoo üles sai. Toimus kaks sõitu. Antsul õnnestus mõlemas sõidus esikümnesse tulla, kuid kaldal tulemuste tabelit uurides selgus, et avasõidus sai stardis liiga nobe oldud ning kirja läks valestart. Aero 5 peal läks avasõit oludega kohanemise nahka, kuid teisest sõidust tuli Liinale juba sõiduvõit ning ka Silvia lõpetas esimese poole hulgas.



Teine võistluspäev kulges üsna sarnaselt esimesele. Plaanitud stardiaeg lükkus lõunatuule stabiliseerumist oodates jällegi tunnikese võrra edasi. Sel päeval jäi tuule tugevus pilvevine tõttu ka oodatust tagasihoidlikumaks. Taaskord peeti kaks sõitu. Liinal esimene neist ebaõnnestus, kuid teisest korralik 5. tulemus. Silva sõitis tõusvas joones ja kirja läksid 15. ja 12. koht. Ants sai Aero 7 fliidis kirjas 14. ja 11. tulemuse.



Kolmas võistluspäev kujunes tugeva põhjatuule päevaks. Kolmapäeval oli esimese sõidu start planeeritud juba hommikul vara kell 8:30. Klubisse sõites ootas ees aga vahutav järv kümnete ja kümnete surfaritega. Järvel puhus korralik 30 sõlmene tuul ning võistlusametnikud otsustasid sõidud mõnevõrra edasi lükata. Päeva esimese sõidu stardi saimegi nii alles kella 14.00 paiku, kui tuul oli vaibunud 20 sõlme kanti. Liinale kujunes sellest regati parim päev – ühes sõidus napilt teine ning ülejäänud kahest sõidust läksid kirja esikoha punktid. Kokkuvõttes platseerus Liina hoidma 2. positsiooni 4 punkti lahutamas liidrist ungarlasest Attila Banyaist. Silvia võistles vapralt käies läbi isegi protestiruumist ja päeva viimase sõidu lõpetas juba esikümnes. Ants leppis sel päeval pisut tagasihoidlikemate tulemustega, kuid sõnas lõpetuseks, et õppis nendest kolmest sõidust palju ja järgmistel tugeva tuule startidel oskab juba rajal märksa kiirem olla.



Neljapäev, 22.august, oli päev, mil sisuliselt selgus 2019. aasta RS Aero 5 klassi Euroopa meister. Noor ungarlane Attila Banyai kindlustas kolme lisandunud sõiduvõiduga enne viimast päeva omale üldkokkuvõttes esikoha. Liinale läksid sellel päeval kirja sõitudest kohad 10, 2 ja 2 ning üldkokkuvõttes hoidis endiselt 2. positsiooni, kuid kolmandal kohal olnud 2017.aasta maailmameister inglane Andrew Frost hingas 2 punkti kaugusel kuklasse. Silvia hoidis neljanda päeva lõpuks jätkuvalt kohta esimese poole hulgas ja naiste arvestuses lausa 7. positsiooni. Antsul üks sõit ebaõnnestus, kuid teistest võitles välja korralikud 11. kohad. Sõidud toimusid sel päeval taas 5-7 m/s puhunud lõunatuulega.



Euroopa meistrivõistluste viimane päev sai varajase stardi juba kell 8:30 hommikuse põhja suunast puhuva Peler briisiga. Tuult jagus just napilt kahe viimase sõidu pidamiseks. Põnevalt kulges meistritiitli jagamine RS Aero 7 klassis, kus kolme parimat jäi lahutama kuni 1 punkt. Huvitaval kombel sekkus inglaste vahelisse tiitli jagamisse viimases sõidus hea hoo üles saanud Ants. Nimelt otsustas tema edukas sooritus viimase sõidu viimasel rajaosal (finišikrüssus) Euroopa meistritiitli saaja. Meistriks krooniti Peter Barton, kellele järgnesid kaasmaalased Craig Williamson ja Jack Hopkins. Ants lõpetas regati igati eduka 12. kohaga. Aero 5 klassis pandi seni 2. positsiooni hoidnud Liina inglaste ja ungarlase poolt korraliku surve alla ning kui esimesest sõidust õnnestus veel rahuldav 9. koht välja sõita, siis viimases sõidus tuli tunnistada inglase Andrew Frosti osavust match race vallas ning purjetamise ruumi selles sõidus enam väga palju ei jäetud. Regati tulemuseks siiski tugevate sõitjate ungarlase Attila Banyai ja inglase Andrew Frosti järel pronksine kolmas koht Liinale, kellele kuulus esikoht naiste arvestuses. Silvia lõpetas regati tubli 16.kohaga. Lisaks saabus autasustamisel üllatus, et perede arvestuses tulid Silvia ja Ants tugevate Aero 7 sõitjate Ben ja Nigel Rolfe järel teisele kohale.



Viimane võistluspäev sai varajase alguse tõttu ka varajase lõpu. Pakkisime seejärel paadid ning suundusime veel Garda järve äärseid vaateid ja maitsvaid jäätiseid nautima. Järgmisel hommikul alustasime seekord 36 tunni pikkuseks kujunenud koduteed. Loeme oma võistlusreisi igati kordaläinuks ja loodame, et ehk lisandub järgnevatel võistlustel entusiastlike Aero sõitjate hulka uusi tulijaid.


 
 
RS Sailors
X